مواد شیمیایی کاغذسازی - فروش آمونیوم پرسولفات صنعتی

آخرین مقالات

کاربرد آمونیوم پرسولفات در صنعت کاغذسازی

کاربرد آمونیوم پرسولفات در صنعت کاغذسازی

کاربرد آمونیوم پرسولفات در صنعت کاغذسازی

آمونیوم پرسولفات کاغذسازی :

صنعت کاغذسازی یکی از مهم­ترین صنایع جوامع بشری است که با توجه به اهمیت کاغذ، ترکیباتی که در این صنعت کاربرد دارند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. آمونیوم پرسولفات کاغذسازی از جمله این ترکیبات است.

شرکت بازرگانی نسیم تجارت، سلطان واردات و فروش آمونیوم پرسولفات ایران. در این مقاله قصد دارد ، شما را با کاربرد آمونیوم پرسولفات در صنعت کاغذسازی آشنا نماید . با ما همراه باشید .

آمونیوم پرسولفات یا به عبارتی APS از نمونه ترکیبات آلی است که در صنعت کاغذسازی بسیار کاربرد دارد، این ترکیب دارای فرمول شیمیایی 2S2O8 (NH4) است. در واقع آمونیوم پرسولفات به عنوان یک نمک بی­رنگ شناخته می­شود که میزان حلالیت بسیاری در آب دارد. APS با نام آمونیوم پرسولفات نیز در صنعت کاربرد دارد که یک اکسید کننده بسیار قوی است. از آمونیوم پرسولفات در شیمی پلیمر به عنوان یک ماده پاک کننده  و سفید کننده قوی یا همان اتچینگ یاد می­شود.

کاربرد دیگر آمونیوم پرسولفات صنعتی در کاغذسازی

می­توان گفت خاصیت سفید کنندگی آمونیوم پرسولفات صنعتی سبب می­شود تا این ترکیب در صنعت کاغذسازی به کار گرفته شود. البته شایان ذکر است که ویژگی­های آمونیوم پرسولفات بیش از آن است که بخواهد تنها در یک صنعت کاربرد داشته باشد . اما از آن­جایی که هدف ما از نشر این مقاله، شرح کاربرد آمونیوم پرسولفات در صنعت کاغذسازی است. ترجیح می­دهیم بیشتر در این باره توضیح دهیم و کمی هم به حاشیه و بیاناتی از دیگر کاربردهای این ترکیب بپردازیم. لذا در صورتی که می­خواهید از نقش آمونیوم پرسولفات کاغذ سازی بیشتر آگاه شوید . ادامه این مطلب می­تواند برای شما جهت یک راهنمایی در راستای خرید آمونیوم پرسولفات صنعتی مفید واقع شود.

شرکت نسیم تجارت ، بزرگترین شرکت بازرگانی در زمینه فروش آمونیوم پرسولفات صنعتی است و مشتریان زیادی در صنعت کاغذسازی دارد .

-آمونیوم-پرسولفات-در-کاغذسازی-1024x618

آمونیوم پرسولفات چیست؟

برای اینکه بتوانیم آمونیوم پرسولفات صنعتی کاغذ سازی را برای شما تشریح کنیم، ابتدا نیاز است در رابطه با چیستی آمونیم پرسولفات، ترکیبات و همچنین ویژگی­های آن صحبت کنیم .  چرا که از طریق به دست آوردن اطلاعاتی در رابطه با آمونیوم پرسولفات می­توانیم درک بهتری از جایگاه آن در صنعت کاغذسازی داشته باشیم.

آمونیوم پرسولفات یک ترکیب غیرآلی و سفید است که به صورت یک نمک بی ­رنگ مورد بحث قرار می­گیرد. این ترکیب یک اکسید کننده به شدت قوی است . که در وهله اول به صورت کلی با کاربردهایی چون پاک کنندگی و سفید کنندگی اظهار وجود می­کند. طبق چیزی که پیش از این گفته شد انحلال این ترکیب در آب یک فرآیند امکان پذیر با شدت انجام بالا است . به همین جهت انحلال آن در آب به یک عمل گرمازا اطلاق می­شود.

واردات و فروش آمونیوم پرسولفات صنعتی در کشور، تخصص ماست . 

معرفی آمونیوم پرسولفات صنعتی

آمونیوم پرسولفات یک اکسید کننده بسیار قوی است .کاربردهای گسترده­ای را مشمول می­شود. من جمله کاربردهای گوناگون آن در صنایع مختلف می­توان به نقش این ترکیب در کاغذسازی، منسوجات، تولید فلزات، لاستیک، عکس، سلفون، کاغذهای چسبی، صابون­ها، صنایع تغذیه و غذاها، مواد شوینده، سفید کننده مو و.. اشاره کرد. البته یکی از موارد زیان بار این ترکیب در صنعت بدین صورت است . هنگام قرارگیری در معرض حرارت بسیار اکسیدهای سمی تولید می­کند که این فرآیند به سبب تجزیه اکسیژن صورت می­گیرد . البته علاوه بر اکسیدهای سمی، نیتروژن سمی، اکسید­های گوگرد و بخارهای آمونیاک نیز تولید می شوند. لازم به ذکر است که در رابطه با زیان بار بودن آمونیوم پرسولفات نیازی نیست نگران باشید . چرا که در صورت خریداری این ترکیب از یک مجموعه فروش مواد شیمیایی معتبر حادثه مذکور رخ نخواهد داد.

با این حساب می­توان نتیجه گرفت که برای صنعت کاغذسازی و به کارگیری آمونیوم پرسولفات صنعتی در کاغذ سازی باید این ماده را تهیه کرد تا از خواص سفید کنندگی آن پیرو انحلالت قوی این ترکیب بهره برده شود.

-آمونیوم-پرسولفات-در-کاغذسازی-1024x618

ویژگی های فیزیکی و شیمیایی آمونیوم پرسولفات صنعتی

شاید هیچ کدام از سوالات شما در زمینه آمونیوم پرسولفات کاغذ سازی مورد پاسخ دهی قرار نگرفته باشد . اما نیاز است به صورت کامل این ترکیب را تشریح کنیم تا اطلاعات کافی­ای که به این واسطه به دست می­آورید موجب درک بهتری از تاثیر آن در صنعت کاغذسازی شود.

ترکیب آمونیوم پرسولفات از قدرت اکسیداسیون و خوردگی بسیار قوی بهره می­برد و در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت و حین گرم شدن به راحتی و در سریع­ترین زمان ممکن تجزیه می­شود. البته آمونیوم پرسولفات به راحتی رطوبت را جذب نمی­کند که به همین دلیل به خوبی در آب حل می­شود و همچنین در آب گرم حلالیت آن افزایش پیدا می­کند. سولفات هیدروژن آمونیوم و پراکسید هیدروژن نمونه ­هایی از ترکیباتی هستند که آمونیوم پرسولفات در محلول آبی به آن­ها هیدرولیز می­شود.

دیگر ویژگی های این ماده

آمونیوم پرسولفات صنعتی در حالت خشک ثبات خوبی دارد که می­توان برای ذخیره­ سازی از این حالت استفاده کرد. برای تبدیل شدن حالت خشک آمونیوم پرسولفات به کلوخه تنها باید آن را تا دمای 120 درجه سانتی گراد در حرارت قرار داد تا تجزیه شود. البته در نتیجه قرار گرفتن این ترکیب در هوای مرطوب نیز به کلوخه تبدیل خواهد شد. در حالت کلی، از ترکیب شیمیایی آمونیوم پرسولفات به عنوان ماده سولفات پتاسیم و سایر سولفات­ها به همراه اکسید کننده و تهیه پراکسید هیدروژن استفاده به عمل می ­آید.

کاربردهای آمونیوم پرسولفات در صنعت

از جمله کاربردهای دیگر ترکیب آمونیوم پرسولفات می­توان به نقش آن در صنعت اکسیداسیون، تجزیه و تحلیل شیمیایی، تهیه رنگ­های آنلیلین و.. اشاره کرد. البته نقش این ترکیب در صنایع مختلف بسیار زیاد است که کاربرد گسترده آن را نشان می­دهند. تمیز کردن صفحه مدار و اچ، اتچینگ فلزات، فعال­سازی سطح مس و آلومینیوم، سفید کننده خمیر و منسوجات در دمای پایین و کاهش رس، نشاسته اصلاح شده، سیستم­های تصفیه آب در گردش، چسب­های حاوی فرمالدئید پایین، ضد عفونی کننده­ها، رنگ زدایی از رنگ مو، تخریب اکسیداتیوگازهای مضر و… از جمله کاربردهای ترکیب آمونیوم پرسولفات هستند.

با این تفاسیر می­توان به این نتیجه دست یافت که ترکیب آمونیوم پرسولفات کاغذسازی علاوه بر صنعت مذکور در صنایع بسیار دیگری کاربرد دارد که تمام آن­ها به سبب روش تولید و ترکیبات آن هستند.

شیوه تولید اکسید کننده آمونیوم پرسولفات

ترکیب آمونیوم پرسولفات به وسیله الکترولیز محلول غلیظ سرد سولفات آمونیوم یا بی­سولفات آمونیوم در اسید سولفوریک به همراه جریان قوی به وجود می­آید.

هیو مارشال اولین کسی بود که این روش را ارائه کرد. به این ترتیب جهت تشکیل الکترولیت مایع، فرآیند الکترولیتی سولفات آلومینیوم و سولفوریک اسید فرموله می­شود.

در ادامه برای تخلیه HSO4 باید از طریق الکترولیز آلودگی زدایی شود.

در آند اسید پرسولفات تولید می­شود که این اسید با سولفات آمونیوم واکنش می­دهد .

فیلتراسیون سولفات آمونیوم و پرسولفات آمونیوم پس از اینکه محتوا به غلظت مطلوبی در آند دست یافت به جدا سازی می­انجامد.

فرمول شیمیایی تولید اکسید کننده ترکیب آمونیوم پرسولفات بدین صورت است:

واکنش کاتدی:H22  H ++ 2e →

واکنش آندی: 2HSO4 – 2e → H2S2O8

(NH4) 2S2O8 → (NH4) 2S2O8 + H2SO4

در صورت حل کردن 1 گرم آمونیوم پرسولفات در 10 میلی گرم H2O که در دمای 4 درجه سانتی گراد انجام می­شود.

محلول 10 درصدی (w / v) به دست می­آید.

ناگفته نماند که باید محلول استوک را در بازه زمانی 2 الی 3 هفته یکبار جایگزین کرد تا APS یا به عبارتی آمونیوم پرسولفات به تدریج تخریب نشود.

-آمونیوم-پرسولفات-در-کاغذسازی-1024x618

آمونیوم پرسولفات کاغذسازی و تاریخ آن

در صورتی که آمونیوم پرسولفات کاغذسازی به طریق و روش بهینه و حرفه­ای تولید شود، ماده­ای با درصد خلوص بالا ایجاد می­شود که به طور گسترده در صنایع گوناگون اعم از صنعت مهم کاغذسازی کاربرد دارد.

شاید بدون اغراق بتوان گفت اولین واردکننده و متخصص فروش آمونیوم پرسولفات در ایران ، شرکت بازرگانی نسیم تجارت بوده است و به دلیل اینکه برای اولین بار واردات عمده آمونیوم پرسولفات در صنعت کاغذسازی ایران را مطرح نمود ، موجب شد که شرکت بازرگانی نسیم تجارت در کشور به سلطان یا پادشاه آمونیوم پرسولفات ایران شهرت بیابد .

امکان تهیه آمونیوم پرسولفات کاغذسازی با درصد خلوص پایین­تر وجود دارد که در این حالت ترکیب تهیه شده دارای محتوی اندکی از آهن است. اما باید توجه داشته باشید که اگر می­خواهید کاغذهای با کیفیت و مطلوبی تولید کنید آمونیوم پرسولفات با کیفیت نیز باید به کار گرفته شود. لذا در ابتدای کار باید آمونیوم پرسولفات کاغذسازی را با درصد خلوص بالا و کیفیت مناسب از تولید کننده­های معتبر خریداری کنید.

تاریخچه

همانطور که بارها در این باره اشاره کردیم، آمونیوم پرسولفات زمینه کاربری بسیار گسترده و مورد نیازی را در صنعت به خود اختصاص داده است.

اگرچه این ترکیب مانند بسیاری از مواد مجموعه­ای از فواید و زیان­ها را شامل می­شود اما در تعریف کلی به عنوان یک ماده مفید به جهان و صنعت معرفی می­شود.

از این رو طبق هدفی که از ابتدای این مطلب برای خود تعریف کردیم­، می­خواهیم نقش این ماده شیمیایی را در تولید کاغذ و مقوا شرح دهیم.

آمونیوم پرسولفات به عنوان یک اکسید کننده قوی صدها سال است که برای تولید کاغذ و تمام موارد مربوطه که از جنس کاغذ هستند مورد استفاده قرار می­گیرد.

البته جالب است بدانید که این اکسید کننده در صنایع تصفیه آب و فاضلاب نیز نقش پررنگی را ایفا می­کند و کاربرد آن در صنعت کاغذسازی دقیقا به میزان کاربرد آن در صنعت تصفیه آب و فاضلاب مهم و تاثیرگذار است.

شرکت بازرگانی نسیم تجارت با فروش عمده آمونیوم پرسولفات و معرفی این ماده شیمیایی به بازار ایران ، نقش عمده ای را در کاهش هزینه های تولید کاغذ و افزایش سوددهی کارخانه های تولید کاغذ ایفا نموده است .

سوابق استفاده از آمونیوم پرسولفات در صنعت کاغذسازی

از لحاظ تاریخی در میانه قرن 16 میلادی آمونیوم پرسولفات را برای تولید کاغذ مورد استفاده قرار می­دادند.

این یعنی به کار گیری اکسید کننده آمونیوم پرسولفات از دیرباز رایج بوده و اخیرا کشف نشده است.

خرید و فروش آمونیوم پرسولفات در صنعت کاغذ سازی بدین لحاظ مورد توجه است که :

این ماده در خطوط تولید کاغذ و مقوا به کار گرفته می­شود و به سبب درصد خلوص بالایی که دارد برای استحکام­سازی و کیفیت کاغذ بسیار مناسب است.

در واقع استفاده از اکسید کننده آمونیوم پرسولفات در صنعت کاغذسازی برای این منظور است که این ترکیب ویسکوزیته نشاسته صنعتی را تنظیم می­کند.

از آن جایی که قیمت نشاسته اکسید از نمونه­های خام بسیار بالاتر است، معمولا اکثر واحدهای تولید کننده آمونیوم پرسولفات این ترکیب را با نشاسته خام همراه می­کنند تا در نهایت قیمت نشاسته مصرفی به حداقل ممکن برسد.

اما با این حال طبق بحثی که پیش از این داشتیم، درصد خلوص آمونیوم پرسولفات در صنعت کاغذسازی و یا حتی در تمامی صنایع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

چرا کاغذسازی؟

قابل ذکر است که آمونیوم پرسولفات که به صورت عمده توسط شرکت بازرگانی نسیم تجارت وارد و به فروش می رسد ، به عنوان یک اکسید کننده بسیار قوی در جایگاه ماده سفید کننده و نگهدانده مواد غذایی به کار گرفته می­شود.

یکی از ویژگی­های اساسی آمونیوم پرسولفات و سولفات آلومینیوم در صنعت کاغذسازی و تولید تمام محصولات کاغذی و مقوایی به سبب خاصیت استحکام­سازی آن­ها است.

البته آمونیوم پرسولفات و سولفات آمونیوم به جهت ترکیبات متفاوت تاثیرات متفاوتی را هم در این صنعت از خود بر جای می­گذارند.

اما در حالت کلی نقش هر دو در کاغذسازی در یک راستا قرار دارد و می­توان گفت تنها جایی که آمونیاک و آلوم یک تاثیر مشخص را دارند هنگام ترکیب آن­ها با اکسید سولفات است.

دلایلی قانع کننده که نشان می دهد خرید آمونیوم پرسولفات برای کاغذسازی مقرون و بصرفه است

آمونیوم پرسولفات کاغذسازی در این صنعت از دیرباز به طرق مختلف مورد استفاده قرار می­گرفته است.

در گذشته از این ترکیب به منظور براق کردن و استحکام­ سازی کاغذ استفاده می ­شده است.

مصرف این ترکیب به این شکل بوده است که ابتدا محلول تقریبا رقیقی را از آن تولید می­کردند و سپس کاغذ را از میان آن­ها عبور می­دادند.

در ادامه با خشک شدن کاغذ، محصول مورد انتظار به دست می­آمد.

خرید آمونیوم پرسولفات صنعتی از شرکت بازرگانی نسیم تجارت .

البته لازم به ذکر است تفاوت کلی آمونیوم سولفات و آلومینیوم سولفات در میزان براقیت کاغذ بوده است.

به این صورت که آلومینیوم به جهت ترکیبات شفافی که داشته است سطح کاغذ براق می­کرده است و آمونیوم بالعکس.

روند بکارگیری در کاغذسازی

روند به کار بردن آمونیوم پرسولفات با ترکیب آلومینیوم به شکل سنتی تا اواسط قرن هجدهم ادامه داشت.

البته در همین حین یک نوع نامطلوب از آلومینیوم سولفات تحت عنوان زاج سفید به کار گرفته می­شده است که به علت اینکه نوع سختی از سولفات بوده، درخشندگی و براقیت کاغذ را از بین می­برده است .

نتیجتا سطح کاغذ را از حالت صاف و مسطح خارج می­کرده است.

فروش آمونیوم پرسولفات صنعتی توسط شرکت بازرگانی نسیم تجارت .

ادامه روند به کارگیری آمونیوم پرسولفات در صنعت کاغذسازی

به همین سبب با گذشت زمان و پیشرفت علم و صنعت دیگر از آلومینیوم سولفات نا مرغوب و زاج سفید برای تولید کاغذ و مقوا استفاده نشد؛ چه بسا که ترکیب جدیدی با نام آمونیوم پرسولفات کاغذسازی نیز وارد عرصه شد. بر همین اساس شکل صنعتی آمونیوم پرسولفات و استفاده از آلومینیوم سولفات با کیفیت در قرن نوزدهم میلادی رونق گرفت. این صنعت آن­قدر گسترده شد که تاجران و بازرگانان زیادی شروع به یادگیری کردند تا بتوانند آمونیوم پرسولفات را با درصد خلوص بیشتری تولید کنند. چرا که خالص بودن ترکیبات برای صنایعی چون صنعت کاغذسازی می­تواند بسیار در سطح کیفیت و مرغوبیت نهایی کالا تاثیرگذار باشد. همچنین از آن­جایی که به کار گیری آمونیوم پرسولفات و آلومینیوم سولفات در ظاهر کاغذ نقش پررنگی را ایفا می­کند، اینکه به درصد خلوص ترکیبات آمونیاک و آلوم اهمیت داده شود یک امر کاملا بدیهی است.

آمونیوم پرسولفات در صنایع بازیافت کاغذ

پیش از این به صورت مختصر در رابطه با ترکیبات اکسید کننده آمونیوم پرسولفات کاغذسازی شرح دادیم.

طبق چیزی که بیان کردیم این ترکیب برای نخستین بار در سال 1891 توسط شخص مذکور مطرح شد.

در این جریان محلول سرد و غلیظ آمونیوم سولفات را به وسیله الکترولیز آن در اسید سولفوریک به همراه چگالی بالا به آمونیوم پرسولفات تبدیل می­کنند.

به بیانی دیگر می­توان گفت که الکترولیت مایع همزمان با الکترولیز محلول تولید می­شود.

در نهایت کریستال­های آمونیوم پرسولفات به عنوان یک ماده ترکیبی و شیمیایی تولید شده طی فرآیندهای فیلتراسیون، کریستالیزاسیون، جداسازی سانتریفیوژ و همچنین خشک کردن حاصل می­شوند.

-آمونیوم-پرسولفات-در-کاغذسازی-1024x618

آمونیوم چیست؟

به منظور بررسی کاربرد اکسید کننده آمونیوم پرسولفات در صنعت کاغذسازی خوب است با ترکیب یونی آمونیم آشنا شوید .

در صورت خرید و استفاده از آن در این صنعت به طور کامل در رابطه با این ترکیب اطلاعات داشته باشید.

همانطور که گفتیم، آمونیوم یک ترکیب کاتیونی است که فرمول شیمیایی +NH4 را به خود اختصاص می­دهد؛ آمونیوم در لاتین به صورت aminium یا ammonium شناخته می­شود. پیوند میان کاتیون هیدروژن با مولکول آمونیاک NH3 سبب تولید ترکیب آمونیوم می­شود. از این ترکیب نمک­های متعددی به دست می­آید و همچنین این ترکیب شامل پایه میانه اسیدی است. آمونیوم کلرید، آمونیوم کربنات و آمونیوم نیترات از نمونه نمک­های این ترکیب هستند. شایان ذکر است که نمک­های آمونیوم که از نیترات و به خصوص پرکلرات تولید شده­اند، از خاصیت انفجاری بسیار بالایی برخوردار هستند. البته آمونیوم در چنینی ترکیباتی به عنوان عامل کاهنده اظهار وجود می­کند.

 آورد.

کاربرد سولفات آمونیوم در کاغذسازی

در رابطه با سولفات آمونیوم نیز می­توانیم بگوییم که این ترکیب از فرمول شیمیایی SO4(NH4)2 پیروی می­کند.

این ترکیب نوعی نمک معدنی است که در هنگام ترکیب شدن و به دست آوردن خاصیت اکسید کنندگی در صنایع گوناگون مانند کاغذسازی و تولید رنگ به کار گرفته می­شود.

البته صرفا جهت اطلاعات عمومی خوب است بدانید که ترکیب فروش سولفات آمونیوم به عنوان کود کشاورزی با 21 درصد نیتروژن و 24 درصد سولفور برای خاک­های قلیایی کاربرد دارد.

ادامه کاربردهای آمونیوم پرسولفات در کاغذسازی

از سوی دیگر کاربرد آمونیوم سولفات در کشاورزی بسیار گسترده­تر از آنچه است که انتظار می­رود. این ترکیب به صورت اسپری­ کمکی برای حشره کش­ها ، قارچ کش­ها و علف کش­ های محلول در آب مورد استفاده قرار می­گیرد. حتی می­توان گفت که آمونیوم سولفات در تولید سایر نمک­ها نیز کاربرد دارد و در نگهداری چوب هم عرض اندام می­کند. تمام این موارد گفته شد تا به این نکته دست پیدا کنیم که استفاده آمونیوم سولفات در کنار فلزات امکان ایجاد خوردگی آن را بسیار افزایش می­دهد، این عامل سبب می­شود تا موارد استفاده از این ترکیب در صنعت کاهش پیدا کنند. به همین جهت باید بیشتر به سمت ترکیبات اکسید کننده آن بروید .

خرید آمونیوم پرسولفات صنعتی از ما، خاطره ای شیرین از یک خرید مطمئن.

خواص آمونیوم پرسولفات کاغذسازی

آمونیوم پرسولفات به عنوان یک ترکیب از لحاظ ظاهری همانند یک نمک زرد بسیار کم­رنگ یا بی­رنگ است که به شکل پودر کریستال سفید رنگ دیده می­شود.

البته این ویژگی­ها برای حالتی است که درصد خلوص اکسید کننده آمونیوم پرسولفات کاغذسازی بالا باشد (حدود 98 درصد).

 

یکی از ویژگی­هایی که تولید کنندگان صنعت کاغذ را به استفاده از این اکسید کننده ترغیب می­کند، این است که هیچ بویی ندارد

طی فرآیندهای الکترولیتی مانند سایر پرسولفات­ها به مرحله تولید می­رسد.

همچنین بر مبنای مطالب ارائه شده، آمونیوم پرسولفات خاصیت انحلال پذیری بسیار بالایی دارد.

در جریان یک فرآیند گرماگیر این انحلال پذیری به وضوح انجام شده و مشاهده می­شود.

از جمله مهم­ترین حلال­های این ترکیب آب و متانول می­باشند. حلالیت این ترکیب در آب به میزان 80 گرم در 100 میلی لیتر است که نسبت 2.85 درصد دارد.

این جامد کریستال مانند دمای ذوب 120 درجه سانتی گراد دارد و در دمای 1388 درجه سانتی گراد به جوش می­آید.

خواص فیزیکی مفید و منجر به کاربردی شدن

همچنین چگالی آمونیوم پرسولفات کاغذسازی به میزان 1.98 سانتی متر مکعب تعریف می­شود. این ترکیب دارای دانسیته اتمی 98.1 گرم بر لیتر است که دمای پایداری آن هم به میزان 120 درجه سانتی گراد بیان می­شود. از جمله ویژگی­های مهم و تاثیرگذار این ترکیب در صنعت این است که یک اکسید کننده است، به صورتی که آمونیوم پرسولفات یک عامل اکسید کننده قوی است که به سادگی نمی­توان آن را سوزاند؛ البته این ترکیب می­تواند به تولید مواد آلی بی­انجامد.

یکی از ویژگی­هایی که در کاغذ نمایان می­شود، خاصیت جذب بالای رطوبت و آب است که برای تمام محصولات کاغذی اعم از دستمال کاغذی، مقوا و محصولات یکبار مصرف کاغذی صدق می­کند.

این خاصیت به سبب حضور همین ویژگی در بین خواص متعدد اکسید کننده آمونیوم پرسولفات کاغذسازی است؛ به طوری که آمونیوم پرسولفات کاغذسازی از قدرت جذب رطوبت بالایی برخوردار است.

فروش آمونیوم پرسولفات به همکاران کاغذسازی در حجم عمده، نشانه اعتماد این صنعت به شرکت بازرگانی نسیم تجارت است.

-آمونیوم-پرسولفات-در-کاغذسازی-1024x618

کاربرد آمونیوم پرسولفات کاغذسازی در صنعت مدرن

مواد شیمیایی بسیاری هستند که در صنعت کاغذ سازی کاربرد دارند و حتی روز به روز به تعداد آن­ها افزوده می­شود.

اما همچنان آلوم و آمونیاک جایگاه خود را در این مسیر حفظ کرده ­اند.

به صورت گسترده آمونیوم پرسولفات کاغذسازی به منظورهای مختلفی در این صنعت به کار گرفته می­شود .

اما در حالت کلی یک سری ویژگی­های شناخته شده وجود دارند که به سبب حضور آن­ها صنعت کاغذ سازی و تولید مقوا و پلاستیک­های کاغذی پیشرفت چشم­گیری داشته است.

از جمله تاثیرات و کاربردهای اکسید کننده آمونیوم پرسولفات کاغذسازی می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده به منظور خالص ­سازی آب در صنعت کاغذسازی

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، آمونیوم پرسولفات به عنوان یک اکسید کننده قوی برای تصفیه آب و فاضلاب به کار گرفته می­شود .

در همین راستا از آمونیوم پرسولفات کاغذسازی برای تصفیه آب مورد استفاده در این صنعت استفاده می­شود.

این کار به این دلیل است که ناخالصی­های موجود به طور کامل از بین برود و تصفیه شود.

بازرگانی نسیم تجارت ، متخصص فروش آمونیوم پرسولفات صنعتی.

خنثی کردن شار مغناطیسی در فرآیند تولید کاغذ

آلوم در فرآیند تولید کاغذ می­تواند شار مغناطیسی را خنثی کند. این ویژگی مختص آلومینیوم سولفات است که در جریان تولید کاغذ بسیار از این ترکیب شیمیایی استفاده می­شود.

 

چسباندن مواد جهت استحکام ­سازی در مسیر تولید کاغذ

در فرآیند کاغذ سازی، مواد و ترکیباتی که مورد استفاده قرار می­گیرند باید به جهت استحکام­سازی محصول نهایی به طریقی به یکدیگر متصل شوند و یا اصطلاحا چسبانده شوند.

استفاده از آلوم برای چسباندن مواد و ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در کاغذسازی یک ایده ناب و کاملا منطقی است .

این موضوع می­تواند سطح کیفیت کاغذ تولیدی را به لحاظ جنس و استحکام در مراتب بالا افزایش دهد.

به کار گیری آمونیوم پرسولفات برای سفید کردن خمیر کاغذ

در جریان ساخت و تولید کاغذ باید خمیر کاغذ را به وسیله موادی مانند کلر سفید کنند.

البته استفاده از کلر و ترکیبات شیمیایی دیگر نیز برای انجام این فرآیند کاملا معقول و رایج است اما سرعت واکنش نیز در این جریان از اهمیت بالایی برخوردار است.

آمونیوم پرسولفات می­تواند این سرعت را برای انجام سریع واکنش شیمیایی به ارمغان آورد.

یک اکسید کننده مطلوب برای جلوگیری از آسیب و صدمه دیدن الیاف کاغذ

همانطور که ذکر شد، آمونیوم پرسولفات به منظور استحکام­سازی و چسباندن ترکیبات کاغذ به کار گرفته می­شود.

بنابراین می­توان نتیجه گرفت که  این ماده برای جلوگیری از آسیب دیدن الیاف کاغذ نیز نقش موثری را ایفا می­کند.

البته آمونیوم پرسولفات کاغذسازی به عنوان یک اکسید کننده بسیار قوی و مطلوب می­تواند قدرت جذب بالایی داشته باشد که همین ویژگی خود برای جلوگیری از صدمه دیدن الیاف سلولزی کاغذ یک ویژگی بسیار مثبت و حائز اهمیت به شمار می­آید.

محافظت از الیاف خاک رس، فیبرها و رنگدانه ­های کاغذ تولید شده

ظاهر کاغذ گاهی از کیفیت آن اهمیت بیشتری دارد .

یعنی به طور معمول مشخصه­ای که در وهله اول مورد مشاهده قرار می­گیرد در مورد ظاهر کاغذ است که به شاخص­هایی چون الیاف کاغذ، فیبرها، رنگدانه ­ها و خاک رس بازمی­گردد.

بنابراین محافظت از این مشخصات می­تواند به بهبود کیفیت ظاهری کاغذ یا مقواها منجر شود.

لذا یکی دیگر از وظایف محافظتی ترکیب شیمیایی آمونیوم پرسولفات اکسید کننده برای حفاظت از الیاف خاک رس، فیبرها و رنگدانه­ ها تعریف می­شود که نقش پررنگی را در کیفیت ظاهری کاغذ به خود اختصاص می­دهد.

شرکت بازرگانی نسیم تجارت ، متخصص در فروش آمونیوم پرسولفات صعتی استت.

افزایش نیروی جاذبه بین الیاف کاغذهای تولیدی

تقریبا دو مورد از موارد ذکر شده برای تشریح کاربرد آمونیوم پرسولفات کاغذسازی در صنعت مدرن، در راستای اشاره به نقش این ترکیب در استحکام ­سازی کاغذ عنوان شدند.

به منظور شرح آخرین مورد نیز می­خواهیم به یکی از قابلیت­های اکسید کننده آمونیوم پراکسید سولفات اشاره کنیم که نتیجه همان دو مورد را بیان می­کند.

بارها اشاره کردیم که قدرت و استحکام کاغذ از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، بنابراین سولفات آلومینیوم و آمونیوم پرسولفات به عنوان دو ترکیب شیمیایی می­توانند سبب ایجاد نیروی جاذبه بین الیاف کاغذ شوند.

افزایش جاذبه بین ترکیبات مواد تولید کننده کاغذ نیز می­تواند به قوای الیاف و استحکام کاغذ تولیدی بیافزاید.

-آمونیوم-پرسولفات-در-کاغذسازی-1024x618

کاربرد آمونیوم پرسولفات در تولید مقوا و کارتن

از آن­جایی که آمونیوم پرسولفات کاغذسازی یک ترکیب شیمیایی مطلوب و اکسید کننده برای صنعت کاغذسازی است .

می­توان به این نتیجه دست یافت که این ترکیب برای تولید موارد کاغذی دیگر مانند مقوا، کارتن، پلاستیک­­های کارتنی یکبار مصرف و مواردی از این قبیل می­تواند بسیار پرکاربرد و موثر واقع شود.

با این حساب آمونیوم پرسولفات در تولید مقوا و کارتن نیز کاربرد دارد.

دیگر کاربرد آمونیوم پرسولفات صنعتی در صنعت تولید کارتن و مقوا

یکی دیگر از موارد اهمیت به کارگیری ترکیب آمونیوم پرسولفات همانطور که اشاره شد در جذب آلودگی­های یونی موجود در خمیر کاغذ است.

برای اینکه چنین فرآیندی حاصل شود باید مقداری از ترکیب اکسید کننده را به مخلوط اولیه بی­افزایند. در ادامه این جریان کاغذ یا مقوایی که تولید می­شود که پسابی را به وجود می­آورد، این پساب را می­توان با استفاده از این ماده تصفیه کرد تا محصول نهایی کاغذ یا مقوای مرغوب با سطح کیفیتی بالا باشد.

لازم به ذکر است که تمام این موارد علاوه به کار گیری برای صنعت تولید کاغذ، در بازیافت و تصفیه نیز مورد استفاده قرار می­گیرد. به طوری که به راحتی می­توان کاغذهای گوناگون با ابعاد متفاوت و طرح­های گوناگون را به همین شیوه تولید کرد.

آمونیوم پرسولفات در کارتن سازی و مقواسازی

لازم به ذکر است که فرآیند تولید کاغذ باید در شرایط ایمنی انجام بگیرد و یک سری نکات ایمنی نیز رعایت شود. چرا که در حین تولید کاغذ، واکنش­هایی انجام می­شوند که خاصیت اسیدی دارند. لذا توجه به مسائل امنیتی و ایمنی برای به کار گرفتن آمونیوم پرسولفات کاغذسازی ضرورت دارد. البته معمولا این ماده را از یک تولید کننده تهیه می­کنند که باید آن را در بسته بندی­های فاقد رطوبت به مشتریان عرضه کند.

از دیگر نکاتی که لازم است درباره کاربردهای آمونیوم پرسولفات به آن اشاره کنیم، این است که اکسید کننده آمونیوم پرسولفات قیمت مقرون به صرفه­ای دارد .

این ماده در میزان بسیار تولید می­شود.  بنابراین در صورتی که این ماده را با درصد خلوص بسیار از یک تولیدی معتبر تهیه کنید می­توانید از فواید و کاربردهای گسترده آن بهره ببرید.

برای خرید آمونیوم پرسولفات از سلطان فروش آمونیوم پرسولفات ایران ، اینجا کلیک کنید .

لیستی از موارد مصرف و استفاده آمونیوم پرسولفات در صنایع گوناگون

با توجه به اینکه آمونیوم پرسولفات یک ترکیب شیمیایی با کاربری گسترده است که تولید کننده ­های بسیاری آن را تولید می­کند.

خوب است یک لیست کلی شامل مجموعه­­ای از موارد استفاده و کاربردهای این ترکیب اکسید کننده را بیان کنیم .

البته پیش از بررسی هر کدام از موارد لازم است توجه کنید که کاربرد آمونیوم پرسولفات بسته درصد خلوص و میزان ترکیبات مورد استفاده در آن می­تواند در صنایع گوناگون به صورت متمایز عمل کند.

برای خرید آمونیوم پرسولفات مناسب صنعت خود با ما در تماس باشید.

صنایع مصرف کننده آمونیوم پرسولفات

  • کاغذسازی و پلاستیک­سازی
  • تولید رنگ، کارتن و مقوا
  • نگهدارنده چوب
  • تصفیه آب و فاضلاب
  • تولید مواد شوینده (پاک کننده­ها، صابون­ها، مواد سفید کننده، مواد نرم کننده و..)
  • آغازگر در فرآیند پلیمریزاسیون الفین­ها
  • عامل تنظیم کننده اسیدیته در مواد غذایی
  • کاربرد در اصلاح گندم، آرد، کپک و مخمر کباب شده
  • عامل اکسیداسیون و کمک به خالص­سازی مخمرها
  • نگهدارنده و تنظیم کننده پی اچ مواد غذایی آماده و بسته بندی شده
  • حکاکی مس روی صفحه­های مدار چاپی
  • ماده اولیه تولید کودهای شیمیایی
  • مواد مذاب فلز در برش و برداشتن نفت و صنعت نفت
  • آغازگر فرآیند پلیمریزاسیون امولسیونی در مونو مرفنیل کلرید
  • تولید لایه بردارها و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی
  • کاربرد در از بین بردن لکه­های پیروگلول
  • مصرف به عنوان دپولایزر در باتری­ها
  • یک ماده استاندارد در سفید کننده مو
  • کاربرد در صفحه­ های مدار چاپی
  • به عنوان اکسیدان در شیمی آلی
  • عامل اکسید کننده
  • آغازگر پلیمر مولکولی
  • معرف­های تجزیه کننده
  • عامل ثابت کننده عکاسی و عامل کاهش دهنده
  • از نمونه ترکیبات سم پاش­ها، قارچ کش­ها، حشره کش­­ها و علف کش­ها به صورت اسپری­های محلول در آب
  • به عنوان دپولایزر در باتری­ها

خرید و فروش آمونیوم پرسولفات صنعتی از شرکت بازرگانی نسیم تجارت

برای کسب اطلاع از سایر محصولات شرکت بازرگانی نسیم تجارت ، اینجا را کلیک کنید .

با تمام این تفاسیر می­توان به این نتیجه دست یافت که اکسید کننده و ترکیب شیمیایی آمونیوم پرسولفات با فاکتورگیری از تاثیر بسیار گسترده آن در صنعت کاغذسازی، در صنایع بی­شمار دیگری نیز به کار گرفته می­شود .

تمام این موارد به سبب ویژگی­های خاص و ترکیبات مطلوب آن هستند .

به عنوان کلام آخر فراموش نکنید که تهیه این ماده شیمیایی باید از یک تولید کننده معتبر صورت بگیرد تا کیفیت و خلوص بالای مواد محفوظ باقی بماند.

شرکت بازرگانی نسیم تجارت به عنوان منتشر کننده این مطلب و برترین وارد کننده و بزرگترین متخصص فروش عمده آمونیوم پرسولفات در ایران امیدوار است که مطالب ارائه شده مفید واقع شده باشند.

Visits: 93

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

مقالات مرتبط

درباره ما

شرکت نسیم تجارت ، متخصص در خرید و فروش آمونیوم پرسولفات ، پتاسیم پرسولفات و سدیم پرسولفات در گریدهای صنعتی و بهداشتی می باشد.

با خرید آمونیوم پرسولفات صنعتی از ما، تجربه دریافت مواد شیمیایی ممقرون و بصرفه و با کیفیت را از دست ندهید!

فروش آمونیوم پرسولفات صنعتی

خرید آمونیوم پرسولفات صنعتی ساخت کشور ترکیه و چین و مطابق با استانداردهای روز جهانی را به ما بسپارید . شرکت بازرگانی نسیم تجارت با بیش از 15 سال تجربه ، نیاز صنعت شما به انواع پرسولفات ها را به بهترین شکل ممکن برطرف خواهد ساخت .

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به تیم طراحی وبسایت نسیم تجارت میباشد

فروش آمونیوم پرسولفات صنعتی ، تخصص ماست.