مواد شیمیایی کاغذسازی - فروش آمونیوم پرسولفات صنعتی

آخرین مقالات

برآوردهای در معرض قرار گرفتن آمونیوم پرسولفات حین خرید یا فروش

برآوردهای در معرض قرار گرفتن آمونیوم پرسولفات حین خرید یا فروش

داده ها و برآوردهای در معرض قرار گرفتن آمونیوم پرسولفات حین خرید یا فروش

این مقاله به داده ها و برآورد های قرار گرفتن در معرض آمونیوم، پرسولفات حین خرید و فروش مواد آمونیوم پرسولفات یا مواد حاوی آن می پردازد .

استفاده ار آمونیوم پرسولفات در سالن های آرایشی

داده های خارج از کشور در خصوص استفاده از آمونیوم پرسولفات در سالن های آرایشی

مطالعات اندازه گیری اتمسفر پرسولفات ها در آرایشگاه ها به یک مطالعه محدود می شود. در یک نمونه تصادفی از 20 سالن در فنلاند، میانگین غلظت غبار در سالن های کوچک 133 میکروگرم بر متر مکعب و در سالن های بزرگ 66 میکروگرم بر متر مکعب بود. غلظت پرسولفات در سالن های کوچک 9/2 میکروگرم بر متر مکعب و در سالن های بزرگ 9/0 میکروگرم بر متر مکعب به عنوان میانگین وزنی زمان دو شیفت تعیین شد.

برآورد، معرض، آمونیوم، پرسولفات، خرید، فروش

در طول اختلاط پودر دکلره، غلظت پرسولفات در ناحیه تنفسی به 30 میکروگرم بر متر مکعب رسید. پرسنل سالن‌هایی که تهویه کمتری دارند (نرخ تبادل هوا 3.6 L/h) از ناراحتی و بیماری ناشی از غبار و مواد شیمیایی به میزان بیشتری نسبت به کارگران سالن‌هایی با تهویه بهتر شکایت داشتند (Leino  وسایرین  1999). فراوانی استفاده از پرسولفات، وجود تهویه محلی اگزوز در طول مخلوط کردن دکلره ها، و نسبت سالن هایی که از محصولات بدون غبار استفاده می کنند در این گزارش بیان نشده است.

برآورد، معرض، آمونیوم، پرسولفات، خرید، فروش

داده های تخمینی در خصوص استفاده از آمونیوم پرسولفات در ایران

در غیاب داده های پایش و عدم قطعیت های موجود در مطالعه لینو و همکاران. (1999)، مدل EASE برای تخمین سطوح مواجهه در آرایشگاه های ایرانیی استفاده شده است. در غیاب تهویه محلی اگزوز، مدل EASE تخمینی بین 5 تا 50 میلی گرم بر متر مکعب و 0.5 تا 5 میلی گرم بر متر مکعب (TWA) را برای یک محصول غبار و بدون غبار ارائه می دهد. بر اساس حداکثر محتوای پرسولفات 70 درصد برای یک محصول فرموله شده، این محدوده پرسولفات 3.5 تا 35 mg/m3 و 0.35 تا 3.5 mg/m3 (TWA) را برای محصولات غبارآلود و بدون غبار به دست می‌دهد.

با فرض زمان قرار گرفتن در معرض پرسولفات موجود در هوا 15 دقیقه در حین تهیه دکلره (یعنی هر کارگر سالن یک سرویس دکلره در روز انجام می دهد) قرار گرفتن در معرض از 109.4 میکروگرم بر متر مکعب تا 1.09 میلی گرم بر متر مکعب و 10.9 تا 156.3 میکروگرم بر متر مکعب به ترتیب برای غبار و محصول بدون غبار متغیر است.

قرارگیری عمومی در معرض مواد با پایه آمونیوم پرسولفات

استفاده مصرف کننده

مصرف‌کنندگان می‌توانند در معرض پرسولفات‌ها به شکل محصولاتی که توسط خودشان یا به شکل محصولاتی که توسط آرایشگران حرفه‌ای استفاده می‌شوند، قرار بگیرند. برای مصارف خانگی، بسته به استفاده از محصول، این محصولات روی تارهای مو یا ریشه مو اعمال می‌شود و احتمالاً در حین استفاده از محصول، به ویژه توسط کاربران بی‌تجربه، تماسی با پوست سر وجود دارد. مواد دکلره معمولاً به مدت 10 تا 60 دقیقه با موها در تماس هستند. فرآیند کلی دکلره کردن، از جمله آماده سازی دکلره، شبیه به آنچه برای استفاده در سالن توضیح داده شده است (به بخش 8.2 مراجعه کنید) است، با این تفاوت که حرارت در طول فرآیند توسعه اعمال نمی­شود. در محصولاتی که خودتان انجام می دهید، تقویت کننده دکلره به طور کلی به صورت کیسه ای عرضه می شود.

برآورد، معرض، آمونیوم، پرسولفات، خرید، فروش

قرار گرفتن مصرف کننده در معرض مواد

مصرف کنندگان احتمالاً در معرض استنشاق و در معرض نمک های پرسولفات قرار می­گیرند، هرچند که دومی راه غالب خواهد بود. انتظار می­رود که مصرف کنندگان، چه در سالن و چه هنگام استفاده در خانه، به دلیل مقدار کمی مواد درگیر، استفاده نادر از محصولات و در سالن ها، آماده سازی مواد دکلره دور از مشتری، کمتر در معرض استنشاق مواد باشند. محتوای پرسولفات تعدادی از محصولات مصرفی شناسایی شده (به پیوست 1 مراجعه کنید) به شرح زیر است:

  • یک محصول حاوی 45 درصد پرسولفات آمونیوم است که در غلظت تقریباً 12 درصد استفاده می­شود.
  • یکی حاوی 64 درصد پرسولفات آمونیوم است که در غلظت تقریباً 8 درصد استفاده می­شود.
  • یکی حاوی 21٪ پرسولفات آمونیوم و 61.4٪ پرسولفات پتاسیم است که در غلظت تقریبا 19٪ پرسولفات استفاده می­شود. و
  • یکی حاوی 22٪ پرسولفات آمونیوم و 36٪ پرسولفات پتاسیم است که تقریباً 29٪ روی موها استفاده می­شود.

اطلاعات به‌دست‌آمده در این ارزیابی نشان می‌دهد که پرسولفات‌ها در دکلره­کننده‌های آرایشگاهی با غلظت تا 70% (داده‌های فرمول محصول ارائه شده برای ارزیابی) برای درمان‌های روی و خارج از پوست سر استفاده می‌شوند. غلظت مصرف نهایی به نتیجه مورد نظر و نسبت تولید کننده پراکسید هیدروژن و تقویت کننده دکلره مورد استفاده بستگی دارد. این عوامل تا حدی مدت زمان باقی ماندن دکلره روی موهای مشتری را تعیین می کند.

برآورد، معرض، آمونیوم، پرسولفات، خرید، فروش

در حالی که محصولات مورد استفاده در سالن‌های آرایشی در ایران می‌توانند تا 70 درصد نمک‌های پرسولفات داشته باشند، اکثر آنها در حدود 20 درصد پرسولفات‌ها روی موها استفاده می‌شوند و تعداد کمی از محصولات در غلظت‌های 30 درصد و برخی در 10 تا 15 درصد استفاده می‌شوند.

قرار گرفتن در معرض مواد از طریق محیط

پس از استفاده مصرف کنندگان، محصولات حاوی نمک­های پرسولفات مقداری به محیط زیست رها می­شوند. ظروف و وسایل استفاده شده برای استفاده از محصولات مراقبت از مو (کلاه پلاستیکی، قاشق پلاستیکی، کاسه مخلوط) حاوی مقداری نمک پرسولفات باقیمانده است که یا در زباله های خانگی ریخته می شود یا در فاضلاب خانگی آبکشی می شود. در این شرایط انتظار می­رود نمک­های پرسولفات به سرعت تجزیه شوند.

اثرات بر پستانداران آزمایشگاهی و سایر سیستم های آزمایشی

واردکنندگان/فرمول سازان نمک­های پرسولفات یا محصولات پرسولفات قادر به ارائه هیچ گونه مطالعه سم شناسی نبودند. خلاصه‌ای از مطالعاتی که توسط تولیدکنندگان خارج از کشور پرسولفات‌ها برای ارزیابی در دسترس قرار گرفته‌اند و مطالعات مربوطه که پس از جستجوهای متون گسترده شناسایی شده‌اند، ارزیابی شده‌اند و در این بخش ارائه شده‌اند. در مواردی که مطالعات اولیه قابل دستیابی نبود، خلاصه های منتشر نشده یا منابع ثانویه، مانند پایگاه بین المللی یکپارچه شیمیایی (IUCLID)، برای این ارزیابی استفاده شده است و در مکان مناسب به عنوان چنین موردی تایید شده است. برآورد، معرض، آمونیوم، پرسولفات، خرید، فروش

سینتیک و متابولیسم

اطلاعاتی در مورد سینتیک و متابولیسم پرسولفات­ها در دسترس نیست. برآورد، معرض، آمونیوم، پرسولفات، خرید، فروش با این حال، بر اساس شیمی آزمایشگاهی ترکیبات پرسولفات، انتظار می­رود که آنها در شرایط آزمایشگاهی تجزیه شوند تا پراکسید هیدروژن و آنیون دی سولفات را تشکیل دهند (Kolthoff , Miller, 1951). غلظت‌های میکرومولاری پراکسید هیدروژن برای تغییر عملکرد سلولی با تغییر وضعیت ردوکس درون سلولی (Burdon, 1995) و القای فشار اکسیداتیو که با اکسیداسیون بسیاری از مولکول‌های زیستی از جمله پروتئین‌ها و DNA و پراکسیداسیون لیپیدها مشخص می‌شود، شناخته شده است (Kappus, 1987). کاتالاز و پراکسیدازها آنزیم های درون سلولی هستند که برای حذف پراکسید هیدروژن از سیستم های سلولی عمل می کنند. اگرچه کاتالاز در برابر غلظت های میکرومولاری کم پراکسید هیدروژن بی اثر است (Makino  وسایرین  1994)، پراکسیدازها کارآمدتر هستند (Suttorp  وسایرین  1986). اما به دلیل ماهیت درون سلولی این آنزیم ها در برابر پراکسید هیدروژن خارج سلولی موثر نیستند.

سمیت حاد

مطالعات سمیت حاد انجام شده با پرسولفات­ها از طریق راه های تجویز خوراکی، پوستی، استنشاقی و داخل صفاقی در جداول 7 تا 9 خلاصه شده است. مهم‌ترین علائم بالینی پس از تجویز خوراکی پرسولفات آمونیوم (LD50 = 495 mg/kg ، موش‌های ماده، جدول 7) لرزش، ترشحات دهانی، اشک ریختن، رنگ پریدگی، گرفتن شکم، باز شدن اندام‌های عقبی، خم شدن به یک طرف، کاهش حرکت، رنگ پریدگی گوش­ها، راه رفتن روی انگشتان پا، دراز کشیدن و از دست دادن کنترل عضلات بود. برآورد، معرض، آمونیوم، پرسولفات، خرید، فروش بهبودی حیوانات زنده مانده اساساً طی 2 روز پس از دوز کامل شد و تمام علائم سمیت در روز پنجم  مطالعه فروکش کرد. همه موش­ها در کالبد گشایی طبیعی به نظر می رسیدند.

علائم بالینی مشاهده شده پس از استفاده پوستی آمونیوم پرسولفات شامل رنگ آمیزی شکم تناسلی، کرومورینوره (ترشح قرمز بینی)، کروموداکریوره (اگزودای ملتحمه قرمز) و اشکی همراه با اریتم در 2 محل آزمایش بود.علائم بالینی مواجهه به دنبال استنشاق شامل دیسترس تنفسی، درد کروموداکریاه، درد کرومورهینوز، کاهش مدفوع، کاهش حرکت، تنگی نفس، ترشحات بینی، ترشحات دهانی، رفتار خمار و چشم‌های چپ بود. هیچ ضایعات ناخالص مرتبط با درمان وجود نداشت.

جدول 7 پرسولفات آمونیوم: خلاصه مطالعات کشندگی حاد

-آمونیوم-خلاصه-مطالعات-کشندگی-حاد

مذکر= m  ; مونث= f 

به دنبال تجویز خوراکی پرسولفات پتاسیم، هیچ یافته غیر طبیعی در کالبد گشایی مشاهده نشد، در حالی که در تماس استنشاقی، کبد و طحال بزرگ‌شده در همه حیوانات مشاهده شد. درمان درمال منجر به تعدادی از ضایعات خونریزی دهنده در محل‌های کاربرد شد (‏FMC، ۱۹۷۹ b)‏. ​

جدول ۸. پرسولفات پتاسیم: خلاصه مطالعات کشندگی حاد

مسیر

گونه ها

نتایج

منبع

Ora l

 

 

 

 

Rat (m)

LD50 = 1130 mg/kg

FMC (1979b)

 

Rat

LD50 = 802 mg/kg

ACGIH (1986)

Dermal

 

 

 

 

Rabbit (m)

LD50 > 10,000 mg/kg

FMC (1979b)

Inhalation

 

 

 

 

Rat (m)

LC50 > 42.9 mg/L (1-h exposure)

FMC (1979b)

علائم بالینی پس از تجویز خوراکی سدیم پرسولفات (‏۹۳۰ میلی‌گرم بر کیلوگرم نر موش صحرایی؛ ۹۲۰ میلی‌گرم بر کیلوگرم ماده موش صحرایی، جدول ۹)‏، شامل تسکین، آتاکسی، تنگی نفس، اسهال، هیپوتونی عضلانی و میدریاز بود. در کالبد گشایی، حیواناتی که در طی این مطالعه کشته شدند، پریدگی رنگ کبد و پارانشیم کلیه، خونریزی و زخم معده و دیواره‌ای روده و پریدگی رنگ قهوه‌ای مایل به سبز ریه‌ها را نشان دادند. برآورد، معرض، آمونیوم، پرسولفات، خرید، فروش

جدول ۹. پرسولفات سدیم: خلاصه‌ای از مطالعات کشندگی حاد

-آمونیوم-خلاصه-مطالعات-کشندگی-حاد

ساییدگی و خورندگی

سوزش پوست

آمونیوم پرسولفات

سه مطالعه پتانسیل تحریک پوستی پرسولفات آمونیوم در خرگوش‌ها انجام شده‌است (‏BG Chemie، ۱۹۹۶؛ IUCLID، ۱۹۹۶ a)‏. در دو مطالعه ۰.۵ گرم پرسولفات آمونیوم به مدت ۴ ساعت به محل آزمایش اعمال شد. یکی از این مطالعات، با توجه به IUCLID، با توجه به اصول OECD TG 404 و GLP انجام شد. حداکثر اثر بر روی پوست سالم، ادم مختصری بود که در مدت ۲۴ ساعت رفع شد. ​

دو مورد از این مطالعات شامل یک محل پوسته شده پوست بود. در یکی از این مطالعات هیچ گونه تحریکی گزارش نشد اما در مطالعه دیگر اریتم متوسط تا شدید، ادم متوسط همراه با تشکیل اسکار مشاهده شد. ​

پتاسیم پرسولفات

یک مطالعه ارائه‌شده توسط صنعت (‏فقط خلاصه کوتاه)‏بیان کرد که پرسولفات پتاسیم برای پوست سالم و خراشیده غیر آزار دهنده بود (‏FMC، ۱۹۷۹ b)‏. هیچ گونه جزئیات آزمایشی ارائه نشده است. ​

پرسولفات سدیم

خلاصه‌ای از تعدادی از مطالعات منتشر نشده در دسترس بود (‏IUCLID، ۱۹۹۶ b)‏. در دو مورد از این مطالعات، سدیم پرسولفات به پوست سالم و خراشیده اعمال شد. این سایت‌ها پس از ۲۴ و ۷۲ ساعت به روش دریز امتیاز دهی شدند. سدیم persulfate (‏نوعی مایع سدیم)‏در بیشتر پوست خرگوش آزار دهنده بود

سوزش چشم

آمونیوم پرسولفات

پتانسیل تحریک چشم پرسولفات آمونیوم در خرگوش‌ها آزمایش شد، که خلاصه آن منتشر شده‌است (‏CIR، ۱۹۹۸؛ BG Chemie، ۱۹۹۶؛ BIBRA International، ۱۹۹۷)‏. در یک مطالعه گفته شد که پرسولفات آمونیوم آزار دهنده نیست و در مطالعه دوم کمی کنژونکتیویت خفیف و ایریتیس نشان داده شد. قرمزی شدید ملتحمه، کموز و ترشح در مطالعه سوم مشاهده شد که در عرض ۷۲ ساعت ناپدید شد اگر چه کدورت قرنیه بیش از ۷۲ ساعت باقی ماند. ​

پتاسیم پرسولفات

یکی از مطالعاتی که به وسیله صنعت ارائه شد (‏فقط خلاصه مختصری)‏بیان داشت که پرسولفات پتاسیم باعث تحریک حاشیه‌ای چشم خرگوش می‌شود. مقادیر دریز (Draize ) تعیین نشد (‏FMC، ۱۹۷۹ b)‏. هیچ گونه جزئیات آزمایشی ارائه نشده است. 

پرسولفات سدیم

در یک مطالعه منتشر نشده، سدیم پرسولفات به چشمان ۸ خرگوش تزریق شد. چشم‌ها در ۲۴، ۴۸ و ۷۲ ساعت با روش دریز امتیاز دهی شدند (‏IUCLID، ۱۹۹۶ b)‏. ​

تحریک تنفسی

پرسولفات سدیم

گروه‌های ۴ سر موش نر نژاد ND۴ سوئیس وبستر به مدت ۳۰ دقیقه در غلظت‌های ۰.۲۶، ۰.۷۷، ۱.۳۸ یا ۳.۲۲ میلی‌گرم بر لیتر در معرض گرد و غبار پرسولفات سدیم قرار گرفتند. سوزش حسی با نظارت بر تعداد تنفس هر حیوان قبل و در طول مواجهه و در طول یک دوره ریکاوری ۱۰ دقیقه‌ای ارزیابی شد. به مدت ۷ روز پس از قرار گرفتن در معرض گاز، حیوانات از نظر تغییرات تعداد تنفس، وزن بدن و علائم بالینی تحت نظارت قرار گرفتند. ​

میزان کشندگی در موش‌های 1/4، 2/4 و 4/4 به ترتیب در گروه‌های مواجهه 0.77، 1.38 و 3.22 میلی‌گرم بر لیتر در طول دوره ۷ روزه پس از مواجهه مشاهده شد. علائم بالینی مربوط به خروج شامل کاهش تعداد تنفس، بلفارواسپاسم، اشک، محل پوشش عصبی و موی ژولیده بود. راه رفتن غیر طبیعی و لرزش کل بدن در حیواناتی که در معرض بیش‌ترین غلظت گرد و غبار قرار داشتند، مشاهده شد. برآورد، معرض، آمونیوم، پرسولفات، خرید، فروش (FMC, 1993) طولانی شدن بخش بازدمی شکل موج چرخه تنفسی با محلول سدیم پرسولفات که نشان‌دهنده تحریک حسی است، مشاهده شد. RD50، غلظت گرد و غبار که ۵۰ % کاهش در تعداد تنفس ایجاد کرد، ۲.۲۵ میلی‌گرم بر لیتر بود. ​

ایجاد حساسیت و واکنشهای آلرژیک

حساسیت پوستی

گزارش‌ها کامل از آزمایش‌های بهینه‌سازی با استفاده از آمونیوم و سدیم پرسولفات در خوکچه هندی توسط Gussa – Huls AG ارائه شد (‏به ترتیب Dussa AG، ۱۹۸۵ a و Gussa AG، ۱۹۸۵ b)‏. هر دو مطالعه مطابق با راهنمای آزمون OECD ۴۰۶ انجام شد. ​این روش برای هر دو مطالعه از ۲۰ آزمایش‌ و ۲۰ کنترل بر روی خوکچه هندی سفید پیربرایت استفاده کرد. ​القا با تزریق ۰.۱ میلی‌لیتر از ماده آزمایش‌ ۰.۱ درصد در سالین فیزیولوژیکی به پهلوی، پشت و گردن در روزهای ۱، ۳ و ۵ انجام شد.تزریق در روزهای 8، 10، 12، 15، 17 و 19 با امولسیون (1:1) از ماده آزمایش و ادجوانت کامل فروند ادامه یافت. چالش اول شامل تزریق ۰.۱ میلی‌لیتر از ماده آزمایش‌ ۰.۱ درصد در سالین فیزیولوژیکی در جناح در روز ۳۶ بود. چالش دوم در روز ۵۰، استفاده موضعی از ماده آزمایش‌ (‏۱ %)‏در زیر قطعه منحصر به فرد در پشت به مدت ۲۴ ساعت بود. نواحی مورد نظر از نظر اریتم و ادم، ۲۴ و ۴۸ ساعت پس از برداشتن برچسب ارزیابی شدند. برآورد، معرض، آمونیوم، پرسولفات، خرید، فروش پس از چالش درون جلدی با پرسولفات آمونیوم، همه حیوانات آزمایش‌ مثبت بودند اما هیچ کدام از حیوانات کنترل مثبت نبودند. پس از چالش موضعی، حیوانات مورد آزمایش در مقایسه با ۲۰ / ۳ گروه کنترل مثبت بودند. ارقام مربوطه برای سدیم پرسولفات ۱۸ / ۲۰ حیوان آزمایش‌ بود که پس از چالش درون جلدی در مقایسه با 19/0 گروه کنترل مثبت بودند (‏۱ حیوان مرده)‏؛ پس از چالش موضعی، ارقام 20/12 حیوانات آزمایش‌ مثبت در مقابل 19/2  برای گروه کنترل مثبت بود.

حساسیت تنفسی

آمونیوم پرسولفات و پتاسیم پرسولفات

آمونیوم پرسولفات و پتاسیم پرسولفات در یک مدل حیوانی از بیماری‌های شغلی ریه، یعنی پاسخ به استیل کولین در خرگوش‌ها، مورد آزمایش قرار گرفته‌اند (‏منسینگ و همکاران، ۱۹۹۵ الف؛ منسینگ و همکاران، ۱۹۹۵ ب؛ منسینگ و همکاران، ۱۹۹۸)‏. افزایش پاسخ‌دهی راه هوایی (‏AHR)‏به عنوان یک گام اولیه در توسعه بیماری‌های انسدادی ریه در نظر گرفته می‌شود. (Vandenplas  وسایرین  1996) آمونیوم پرسولفات در حدود ۵۰ میلی‌گرم بر مترمکعب به مدت چهار ساعت AHR را القا کرد (‏مسینگ و همکاران، ۱۹۹۵ a)‏. پراکسید هیدروژن هوازی، پاسخ‌دهی راه هوایی به استیل کولین را تغییر نداد. شرکت بازرگان نسیم تجارت سلطان آمونیوم پرسولفات ایران برآورد، معرض، آمونیوم، پرسولفات، خرید، فروش اثرات مشابهی با سفیدکننده‌های مو شامل آمونیوم و پتاسیم پرسولفات به همراه هیدروژن پروکسید گزارش شده‌است (‏منسینگ و همکاران، ۱۹۹۵ b)‏. در یک مطالعه گسترده‌تر، AHR بعد از چهار ساعت تیمار با سفید کننده مو شامل ۱۱ میلی‌گرم بر متر مکعب پرسولفات پتاسیم (‏۶.۸ میلی‌گرم بر متر مکعب پرسولفات پتاسیم و ۴.۱ میلی‌گرم بر متر مکعب پرسولفات آمونیوم)‏همراه با تقریبا ۱.۴ میلی‌گرم بر متر مکعب پراکسید هیدروژن القا شد. (Mensing  وسایرین  1998) اگرچه هیدروژن پروکسید در ۳۷ میلی‌گرم بر مترمکعب، AHR را القا نکرد، اثرات هم افزایی با پرسولفات رد نشد. ​

سدیم پرسولفات

پرسولفات سدیم در یک مدل آزمایشگاهی برای حساسیت استنشاقی از طریق اتصال به یک پپتید حاوی لیزین، منفی بود. (Wass and Belin, 1990) با این حال، نویسندگان این مطالعه هشدار دادند که یک نتیجه آزمون منفی با استفاده از پروتکل توصیف‌شده، احتمال اینکه حساسیت ممکن است رخ دهد را رد نمی‌کند. ​

سمیت با دوز مکرر

آمونیوم پرسولفات

28- روز مطالعه تغذیه خوراکی

گروه‌های ۱۰ تایی موش صحرایی نر CR – CD به مدت ۲۸ روز با مقادیر ۰، ۱۰۰، ۳۰۰ و ۶۰۰ ppm پرسولفات آمونیوم در جیره تغذیه شدند. شرکت بازرگان نسیم تجارت نه کشندگی و نه پاتولوژی قابل‌توجه در کالبد شکافی مشاهده نشد اما کاهش وزن نسبی آدرنال در بالاترین دوز NOAEL ppm ۳۰۰ مشاهده شد (‏FMC، ۱۹۷۹ a)‏. ​

مطالعه 7 روزه استنشاقی

گروه‌هایی از موش‌های صحرایی SD (‏۶ نر و ماده)‏در معرض ۰، ۱، ۴، ۹، ۱۷ یا ۲۰ میلی‌گرم بر متر مکعب پرسولفات آمونیوم هوازده (‏میانگین جرم ایرودینامیک قطر ۰.۸ تا ۱.۳ متر)‏۲۳.۵ ساعت در روز به مدت ۷ روز قرار گرفتند. شرکت بازرگانی نسیم تجارت در غلظت‌های ۴ میلی‌گرم بر مترمکعب و بالاتر از آن کاهش قابل‌توجهی در افزایش وزن بدن و نشانه‌های ادم ریه و / یا التهاب مشاهده شد. (Last  وسایرین  1982) NOAEL در این مطالعه ۱ میلی‌گرم بر مترمکعب بود. ​

برآورد، معرض، آمونیوم، پرسولفات، خرید، فروش

مطالعه 90 روزه استنشاقی

موش‌های صحرایی اسپراگ – دالی (‏۲۰ جنس / گروه)‏در معرض گرد و غبار پرسولفات آمونیوم با غلظت‌های ۵، ۱۰.۳ یا ۲۵ میلی‌گرم بر متر مکعب (‏به ترتیب قطر آیرودینامیک متوسط جرمی ۲.۵، ۲.۷ و ۲.۵ میکرون)‏به مدت ۶ ساعت در روز، ۵ روز در هفته به مدت ۹۰ روز قرار گرفتند. هیچ کشندگیی در اثر تماس رخ نداده است. در گروه 25 ميلي گرم بر متر مكعب، رال و افزايش تعداد تنفس در مردان و زنان مشاهده شد. کاهش وزن بدن و افزایش وزن ریه در گروه ۲۵ میلی‌گرم بر مترمکعب در مقایسه با حیوانات کنترل رخ داد. توقف نای، برونش و برونشیولیت ها در گروه دوز بالا همراه با هیپرپلازی ترمیمی اپی‌تلیوم برونش و ترشح موکوس اضافی و / یا تجمع در برونش و آلوئول ها دیده شد. Rales در 20/3 مرد و 20 / 10 زن در گروه در معرض قرار گرفتن ۳ / ۱۰ میلی‌گرم بر متر مکعب رخ داد. این مطالعه مطابق با GLP انجام شد. شرکت نسیم تجارت برآورد، معرض، آمونیوم، پرسولفات، خرید، فروش NOAEL ۵ میلی‌گرم بر مترمکعب براساس وقوع گالس بود. (FMC, 1997)

پتاسیم پرسولفات

مطالعه 28 روزه تغذیه خوراکی

گروه‌های ۱۰ تایی از موش‌های صحرایی هر کدام به مدت ۲۸ روز با مقادیر ۰، ۱۰۰، ۳۱۶ و ۱۰۰۰ پی پی ام پرسولفات پتاسیم در جیره غذایی خود تغذیه شدند. هیچ گونه مرگ ناشی از درمان رخ نداده است و هیچ یافته پاتولوژیکی قابل‌توجهی گزارش نشده است. مشخص شد که NOAEL ۱۰۰۰ ppm (‏۱۳۱.۵ میلی‌گرم بر کیلوگرم bw / day)‏است (‏FMC، ۱۹۷۹ b)‏. ​

سدیم پرسولفات

مطالعه 90 روزه تغذیه خوراکی

گروه‌هایی از موش‌های صحرایی نر ۱۰ CR – CD به مدت ۹۰ روز در معرض غلظت‌های ۰، ۱۰۰، ۳۱۶ و ۱۰۰۰ ppm سدیم پرسولفات قرار گرفتند. هیچ اثری مشاهده نشد و هیچ یافته ماکروسکوپی قابل‌توجهی وجود نداشت (‏IUCLID، ۱۹۹۶ b)‏. 

گروه‌های تجربی (‏۱۰ سر موش صحرایی نر و ماده)‏به مدت ۸ هفته تحت تیمار با غلظت‌های ۰، ۳۰۰ یا ۳۰۰۰ پی پی ام به مدت ۹۰ روز یا ۱۰۰۰ پی پی ام به مدت ۸ هفته و سپس ۵۰۰۰ پی پی ام به مدت ۵ هفته قرار گرفتند. شرکت نسیم تجارت برآورد، معرض، آمونیوم، پرسولفات، خرید، فروش هیچ اثری بر وزن بدن و یا پاتولوژی بالینی مشاهده نشد و تنها اثر میکروسکوپی آسیب موضعی به دستگاه گوارش در ۳۰۰۰ ppm بود. این آسیب اپی تلیال در سایر گروه‌های درمانی دیده نشد. (Cascieri  وسایرین  1981)

Views: 0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

مقالات مرتبط

درباره ما

شرکت نسیم تجارت ، متخصص در خرید و فروش آمونیوم پرسولفات ، پتاسیم پرسولفات و سدیم پرسولفات در گریدهای صنعتی و بهداشتی می باشد.

با خرید آمونیوم پرسولفات صنعتی از ما، تجربه دریافت مواد شیمیایی ممقرون و بصرفه و با کیفیت را از دست ندهید!

فروش آمونیوم پرسولفات صنعتی

خرید آمونیوم پرسولفات صنعتی ساخت کشور ترکیه و چین و مطابق با استانداردهای روز جهانی را به ما بسپارید . شرکت بازرگانی نسیم تجارت با بیش از 15 سال تجربه ، نیاز صنعت شما به انواع پرسولفات ها را به بهترین شکل ممکن برطرف خواهد ساخت .

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به تیم طراحی وبسایت نسیم تجارت میباشد

فروش آمونیوم پرسولفات صنعتی ، تخصص ماست.